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| Zuletzt Online: 21.05.2025
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I'm glad that large cave maps are being created with CaveRenderPro. Best of luck at the Cartographic Salon. If the maps are published, it would be great if you could post a link here.
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So könnte das aussehen.
[[File:Symbol_Schutt.PNG|none|fullsize]]
Die drei Mustersymbole würden dann in der UIS Symbol-DB zur Verfügung stehen und könnten auch angepasst werden. Es wären Muster, die mit dem Maßstab skaliert werden - also keine Steine, die eine feste Größe haben.
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Die zufällige Platzierung eines Steins würde heute schon gehen. Sieht aber wahrscheilich doof aus, weil alle Steine gleich sind.
Einen Stein zufällige zu platzieren und dabei zufällig zu drehen wäre einfach umzusetzen. Wäre das denn schon ausreichend?
Vollständig zufällig generierte Steine wären schwierig umzusetzen.
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For scaling use shift-mouse wheel (slow) and ctrl-shift-mouse wheel (fast).
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Mit der Release 12.1.0 werden drei Dateien als Wissensbasis für ChatGPT bereitgestellt.
Wie ist eure Erfahrung damit?
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The issue is fixed. Comes with Release 12.0.6. But it need some milliseconds more.
Old: [[File:Sinter_3.PNG|none|fullsize]]
New: [[File:Sinter_4.PNG|none|fullsize]]
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Great that the initial implementation is an improvement. The representation of acute angles is a challenge I’m happy to take on.
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Old (1/1 and 1/2):
[[File:Sinter_1.PNG|none|fullsize]]
New (1/1 and 1/2):
[[File:Sinter_2.PNG|none|fullsize]]
Comes with release 12.0.5.
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The function Visalization-Survey Shots-Filter change the color scale for visualization and drawing/elements. Maybe this is a workaround.
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The default color range calculation is based on all data (e.g., Z or date), even if a level filter is applied. If you want to limit the calculation to only the filtered measurements, you can use the function Visalization-Survey Shots-Filter.
Let me know if this resolves your color range issue.
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Wenn du noch Java 8 benutzt, kannst du CaveRenderPro 8.exe aufrufen.
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You can follow the process of filling passages:
1) Draw the passage on Layer 2. 2) Select swamp or open water, then click into the fill area. 3) Cut the filling and paste it onto Layer 3. 4) Select the background color, then click into the fill area. 5) Cut the background filling and paste it onto Layer 4. 6) Draw stones and symbols on Layer 1 7) Display Layers 1, 2, 3, and 4 together.
[[File:Layers.PNG|none|auto]]
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The CaveRenderPro directory should contain an example file (SexyTopo.txt)
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